Rüyasında Kur’an-ı Kerim’den bir sure okuduğunu, fakat hangi sureyi okuduğunu bilmeyen rüya sahibi, eğer hasta ise iyileşir; üzgün ise üzüntüsü geçer; kilitli ise hür olur.
Rüyada Kur’an okumak, hak ve doğru söylemektir. İbn-i Sirin’e göre, rüyasında Kur’an okuduğunu gören, büyük bir mevkiye çıkar. Bir ayet okuduğunu görerek, o ayetin delalet ettiği meal-i şerifi bilen kimse, Allah’ın (C.C.) hayrına ve sevabına nail olur. Azabı işaret eden bir ayeti okumak, yine Cenab-ı Hakk tarafından okuyanın uyarıldığına delildir.
Rüyada hafız olmadığı halde, bir hafız gibi ezbere Kur’an okuduğunu gören, pek çok hayır ve hasenata nail olur. Kur’an okunduğunu ve kendisinin de dinlediğini gören Kur’an’ın emirlerine uymuş olur.
Cabir’ül-Mağribi’ye göre; Kur’an’ı hatmettiğini görmek, bir ilahi lütuftur ki sevabı büyüktür. Bu kişi dünyadaki bütün isteklerine ulaşır. Kur’an’ı doğru okumak, mal ve mülkün artmasına yol açar. Güzel sesle okumak, affı ilahiye mazhar olacağına ve ahirette ulu bir dereceye ulaşacağına delalet eder.
Rüyada caiz olmayan bir yerde Kur’an okuduğunu veya okunan Kur’an’ı dinlediğini gören kimsenin dininde noksanlık vardır. Tövbe etmesi ve inancını tazelemesi lazımdır.
Rüyada Kur’an okumak, hak ve doğru söylemektir. İbn-i Sirin’e göre, rüyasında Kur’an okuduğunu gören, büyük bir mevkiye çıkar. Bir ayet okuduğunu görerek, o ayetin delalet ettiği meal-i şerifi bilen kimse, Allah’ın (C.C.) hayrına ve sevabına nail olur. Azabı işaret eden bir ayeti okumak, yine Cenab-ı Hakk tarafından okuyanın uyarıldığına delildir.
Rüyada hafız olmadığı halde, bir hafız gibi ezbere Kur’an okuduğunu gören, pek çok hayır ve hasenata nail olur. Kur’an okunduğunu ve kendisinin de dinlediğini gören Kur’an’ın emirlerine uymuş olur.
Cabir’ül-Mağribi’ye göre; Kur’an’ı hatmettiğini görmek, bir ilahi lütuftur ki sevabı büyüktür. Bu kişi dünyadaki bütün isteklerine ulaşır. Kur’an’ı doğru okumak, mal ve mülkün artmasına yol açar. Güzel sesle okumak, affı ilahiye mazhar olacağına ve ahirette ulu bir dereceye ulaşacağına delalet eder.
Rüyada caiz olmayan bir yerde Kur’an okuduğunu veya okunan Kur’an’ı dinlediğini gören kimsenin dininde noksanlık vardır. Tövbe etmesi ve inancını tazelemesi lazımdır.